dinsdag 2 september 2014

Schelpenlichtje

 In de vakantie gingen we heerlijk een dagje naar het strand. We wonen daar eigenlijk vlakbij, maar het komt er niet zo vaak van. Stom eigenlijk, want het is er heerlijk. Ik vind het altijd heel leuk om schelpen te verzamelen. Dit keer besloot ik om alleen maar "scheermesjes" mee te nemen en daar iets van te maken. 
Ik nam een kleine glazen potje (van de jam) en beplakte die, met een lijmpistool, met de schelpen. Vervolgens haakte ik met vasten een bandje om de schelpen heen (3 toeren). En haakte twee schelpjes die ik aan het bandje vastnaaide.

Het geeft heel mooi licht, leuk om in de winter een aandenken aan een mooie 's zomerse dag te hebben.....

Hieronder is het schema van de ronde schelp: 

Bron Pinterest, maar orgineel onbekend
De andere schelp haak je als volgt:
6 vasten in een magische ring. Niet sluiten maar heen en weer gaan haken.
Bij elke toer in de eerste en laatste vaste twee vasten. Om de ribbels te haken steek je je haaknaald afwisselend in de voorste en de achterste lus.
 

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben gek op zee en strand, helaas is het niet echt in de buurt. Ik heb ook allemaal strandvondsten om me heen verzameld. Je gehaakte schelp heb ik natuurlijk direct gepind!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi zeg! Echt helemaal gaaf! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een sfeervol lichtje. Goed bedacht om de schelpen zo te gebruiken. De gehaakte schelpen zijn echt super. Die ga ik ook eens haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat resultaat mag echt gezien worden, heel mooi, vooral met het kaarsje aan! Een super leuke souvenir uit eigen omgeving :-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...