woensdag 25 juni 2014

Mandala voor Yarndale

Ik zag een oproep staan van Lucy van Attic 24 waarin zij vroeg om mandala's te haken voor Yarndale, laat maar zeggen de Engelse haak- en breidagen die in september worden gehouden.

Ik vond het wel een leuk idee om een mandala vanuit Nederland daar te laten zien. Dus haakte ik een mandala volgens het patroon van de sunsetcoaster (met een extra randje, omdat de mandala precies 18 cm moet zijn). Vervolgens ging ik aan de slag met houtlijm, want de mandala's worden opgehangen en moeten dus stijf zijn.

Ik had niet gedacht dat het zou werken, maar het werkt gigantisch goed! Dus dat is een goede tip om je werk te stijven, vooral voor stukken die nat worden werkt het beter dan suikerwater o.i.d.





6 opmerkingen:

  1. Hoe kom je er op! En heb je de lijm er gewoon overheen gesprenkeld? En ook al getest bij het nat worden?
    Ik vind deze mandala echt heel mooi.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gewoon onverdund met een kwast op de achterkant gesmeerd. En na het drogen natgemaakt, maar dan blijft het gewoon hard.

      Verwijderen
  2. Mooie mandala! Ik gebruik ook houtlijm (die lekker goedkope van de action) met water, heb ook een tutorial op mijn blog staan daarover (http://mwlbyangelique.blogspot.nl/2011/11/kleine-tutorial.html) , misschien handig voor mensen die het ook wel eens willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee handig dat je het hebt verdund, dat scheelt een hoop lijm. Vooral bij kleinere haakwerkjes is dat volgens mij best een optie. Alleen deze mandala is vrij dik door de dubbele laag haakwerk, dus ik weet niet of dat dan hard genoeg wordt. Ik ga het een keer uitproberen. Goede tuto trouwens, thks!

      Verwijderen
    2. Deze handige manier om haakwerk te stijven ga ik onthouden. Allebei bedankt voor de tip.

      Groetjes, Margaret

      Verwijderen
  3. Leuk dat je deze mooie mandala uit Nederland inbrengt voor Yarndale.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...