dinsdag 27 augustus 2013

deurstopper huisje

Er wordt nog volop gewerkt bij ons in huis en met dit heerlijke weer staan dan ook regelmatig alle deuren open. Het wil dan nog weleens gebeuren dat er ineens een deur met een geweldige dreun dichtvalt en ik schrik me elke keer naar.....dus oplossing zoeken.

Stoeltje, steen, houtje voor de deur niet handig en vooral "het ziet er niet uit", je snapt al waar het naar toe gaat natuurlijk...Jeee, we hadden weer een projectje om te haken een deurstopper.

Gebaseerd op mijn sleutelhoesje.
 Ik  ben begonnen met het haken van een zwarte ovaal en op een gegeven moment ben ik zonder meerderen door gaan haken.
De deur en het raampje heb ik met de tapestry techniek ingehaakt en de steeltje van de bloemen met overlay crochet. De bloempjes zijn los gehaakt en op het huisje vastgenaaid. Het dak heb ik voor de stevigheid met een dubbele draad gehaakt (gaandeweg geminderd).

Bij het "gootrandje" heb ik een draad met kraaltjes meegehaakt. Het huisje is gevuld met een zakje zand, zodat het zwaar genoeg is om de deur tegen te houden en het werkt! :-)


 VoorkantAchterkant

17 opmerkingen:

  1. Wat is het goed gelukt! Super origineel weer, Jacq!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee. het huisje ziet er prachtig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi huisje, leuk bedacht. Veel leuker dan die standaard deurstoppers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze vind ik echt gigantisch mooi en leuk bedacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So beautiful! I love all flowers details!Thanks for sharing!
    Have a fabulous weekend!
    Hugs and love from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How cute. Das ist so niedlich.
    LG Steffi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat leuk!

    Bedankt voor je lieve kaart. Toen ik er een foto van maakte voor op mijn blog, stond er net een zonnestraaltje op. Ik zag dat net pas toen ik hem op de blog zette.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...