dinsdag 21 januari 2014

De schaar er in

Dat was even zweten gisteren.

Ik had alle onderdelen klaar van mijn trui en nu moest ik alles in elkaar zetten.

De trui is gebreid naar een patroon van Drops op een rondbreinaald (3,5 en 4,5) met een menging van acryl 80% en scheerwol 20%. De mouwgaten moeten volgens het patroon later worden ingeknipt. Je breit daarvoor een "steek". 7 steken die niet meetellen met het patroon.

Ik moet zeggen dat voelt toch wel heel raar, in je eigen breiwerk de schaar zetten. Dus achter de naaimachine om te zorgen dat de boel niet gaat uitrafelen en dan een diepe teug adem en knippen!


Het is gelukt en de volgende keer zal ik me er minder druk om maken (LOL).

Dit is het eindresultaat en ik ben er superblij mee!
 


13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie trui. Knippen in je breiwerk, is wel spannend maar het is gelukt.
    Nog een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste keer doorknippen vond ik ook zo griezelig maar wat kan je gebeuren als het goed is af gezigzagt.
    Het is een prachtige trui geworden en het patroon komt mooi uit. Ik verheug me wel op de sjaal die je gaat breien met het rozen patroon, ik voel daar ook wel voor als je het patroon wilt delen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het inbreimotief kan je al uitgewerkt vinden bij Wieke. Je moet beginnen met 9 steken en dan elke toer aan beide zijde van de steek 1 meerderen. Dus 2 steken achtergrondkleur, 5 steken patroon, 2 steken achtergrond.

      Dit is de link naar het patroon ( hoop dat dit werkt) https://drive.google.com/file/d/0BxHBMdWNplftelpSVlpGNEZ0T2s/preview

      Verwijderen
  3. Wat een mooi resultaat! Ik heb dat nog nooit gedaan, knippen in mijn breiwerk, ik kan me goed voorstellen dat je dat spannend vond.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er wel heel mooi uit, maar snap dat het moeilijk is om er dan de schaar in te moeten zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een prachtige trui!
    Ik had dat mooi niet gedaan, hoor! Ik vind dat je enorm veel lef hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, knap hoor! Ik zou ook de bibbers hebben om te knippen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een spannend moment als je de schaar er in moet zetten maar het ziet er prima uit.
    Goed gelukt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg! Het is inderdaad spannend om te knippen, maar als je goed genaaid hebt, kan er niets mis gaan.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi geworden , zeg!!!
    ik heb ook angst om te knippen.. ook met nieuwe stofjes.. en het gaat geheid bij mij mis, daarom naai ik alleen nog maar iets van oude dingen!! dus ik begin niet aan deze noorse manier van truien breien.. gaat ook vast mis bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je een reactie op mijn blog hebt achter gelaten! Natuurlijk bracht ik graag een tegenbezoekje aan jouw blog en daar heb ik geen spijt van:
    Wat een mooie trui! Wat een mooie 'sloffen'! Wat een prachtige deken! Wat leuk dat je een omslagdoek gaat breien (heb je de mijne al gezien?)
    Ik ga je volgen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...