vrijdag 6 maart 2015

trui

De laatste tijd laat ik niet meer iedere week iets nieuws op mijn blog zien. Dat komt omdat ik bezig ben met "projectjes" die je nu eenmaal niet in een week af hebt.
Maar gister ronde ik een trui af voor mijn dochter. Dat had eerder kunnen zijn, als ik niet net voor 3 toertjes te kort aan wol kwam. Gelukkig kon ik de wol gisterochtend bij de wolwinkel nog krijgen en toen was het eind zo gepiept...

Deze trui is gebreid met 4 kleuren Nepal van Drops op pen 5. Het is een top-down patroon en wordt zonder naden in één keer gebreid. Heerlijk is dat, als je de laatste steek van de (3/4) mouw afhecht, je ook echt klaar bent. Helemaal geen naadje te naaien :-). Het patroon heet "Obsidian"en is te koop op Ravelry.
Voordeel van dit patroon is dat je op de rondbreinaald alleen maar recht breit, maar door toch heen en weer te breien krijg je wel een ribbelsteek. De naad aan de voorkant is onderdeel van het patroon...




5 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt en het lijkt me ook z'n heerlijke warme trui. Veel plezier ervan.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die hals is ook erg mooi! Ik keek ook even op de link, die versie is heel anders, mede door het materiaalgebruik, denk ik.
    Wel fijn, dat je niks in elkaar hoeft te zetten. Dat vind ik zelf ook altijd een vervelende klus.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie trui. Leuke bovenkant.

    Groetjes, Mrgaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie trui! Vast heerlijk warm en vooral heel zacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! Zou mij prima staan :-)

    Fijn weekend, grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...