woensdag 17 september 2014

TADAAA, vest af!

In volle glorie, helemaal af!


















Er moest natuurlijk nog wel het één en ander aan spannends gebeuren voordat ik TADAA kon roepen.

Het begon met het "zekeren" van de steek. Je neemt elke keer een lus van de middelste en de naastliggende steek en haakt hier een vaste doorheen. Dit doe je aan beide kanten van de middelste steek en vervolgens zet je "gewoon" de schaar er in. Hier vindt je een hele goede tuto.



Vervolgens heb ik de rand afgewerkt door aan beide kanten met een tricotsteek een rand te breien en deze daarna samen af te hechten. De rits heb ik goed vastgezet met spelden zowel in de lengte als in de breedte richting van het breisel. Dit om te voorkomen dat het breiwerk teveel zou rekken tijdens het naaien. Ik heb lang getwijfeld of ik met de hand zou naaien, maar, lui als ik ben, heb ik toch gekozen voor de naaimachine.

Ik vind het bijna jammer dat het zo'n mooi weer is!
Nog even op een rijtje: top-down gebreid met holst supersoft ca. 270 gram op rondbreinaald 3 en voor de boorden naald 2,5. Het faire-isle inbreipatroon maakte ik zelf.

9 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een kunstwerk! Heel knap dat je het zelf ontworpen hebt, het patroon is prachtig! Ook de kleuren en pasvorm zijn helemaal goed; fantastisch gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi vest!! Helemaal goed; het ontwerp, de uitvoering en de pasvorm!! Petje af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig vest geworden! Gelukkig zijn de avonden al wat koeler aan het worden, dan kan je het vest tenminste aan ;-)
    Heel veel draagplezier.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt prachtig! De kleuren, het door jou ontworpen patroon, het model: hier ga je vast heel veel plezier van hebben!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...