maandag 28 juli 2014

Vliegengordijn

Met het mooie weer staat de hele tijd de deur open en dat betekend heel veel binnenpret voor vliegen!
Ik word daar niet zo blij van en dus werd het tijd voor een vliegengordijn.

Gemaakt met restjes katoen en zpagetti en het werkt.





Het is heel eenvoudig te maken.

Haak een rij lossen totdat het breed genoeg is voor de deur. Haak de een toer stokjes, haak een toer stokje 2 lossen (2 steken overslaan) stokje. Volgende toer vasten en daarna 5 toeren stokje 2 lossen (2 steken overslaan) stokje.

Rijg slierten zpagetti door het haakwerk en klaar ben je.

6 opmerkingen:

  1. Leuk bedacht! Ik heb ook veel last van vliegen maar denk dat de kat in het vliegengordijn zal gaan hangen...ze doet ook steeds de hordeur open...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit en is nog functioneel ook; goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat is heel leuk bedacht! Leuk om zo die Zpagetti erdoor te rijgen. Ik was ook al aan het denken over iets dergelijks, maar heb nu waarschijnlijk de oplossing gevonden bij jou :-)
    Bedankt voor het goede idee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee zeg, ik heb best nog veel zpagetti leggen maar ook 3 katten dus tja....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via via op je leuke blog terecht gekomen, ga je volgen!!
    Piep ook gerust bij mij langs http://decreatieveuil.blogspot.nl
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...