maandag 10 februari 2014

haken, haken, haken....crochet along 2014

Dit weekend heb ik schaatsen gekeken....En dan schiet het haken heerlijk op.

 Zo goed zelfs dat mijn deken AF is !!!!!!!!!!!!!

De afmeting is uiteindelijk 1.50 x 1.80 meter geworden. Ik heb gehaakt met haaknaald 4 en Stylecraft DK en soft van Zeeman. In het totaal zijn er ongeveer 10 bollen in gegaan.

De rand heb ik afgewerkt met 3 toeren rondom van halve stokjes en als laatste een ronde kreeftensteek. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het af is (heb er een ruime maand aan gehaakt), want ik had er niet meer zo'n zin in, ik ben wel heel blij met het resultaat.

Het trekken van het haakwerk is door de rand er omheen totaal weg! Ik hoef de deken dus niet te blokken.



















11 opmerkingen:

  1. Lekker kleurig! Ik ben nog lang niet zover.... Heb inderdaad ook tijdens het kijken naar het schaatsen heerlijk zitten haken. Ik ben nu "bij" met de Nederlandse CAL.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi geworden! Heerlijk hè, dat schaatsen kijken en haken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden hoor!!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, echt geweldig! Staat heel mooi!! En het is heerlijk haken bij het schaatsen inderdaad! :D
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor en wat een lekkere grote lap! Daar ga je heel wat warme uurtjes onder doorbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie deken en lekker breed ook.
    en dat in ruim een maand ik vind het geweldig hoor.
    zover ben ik ook nog lang niet maar dat komt vast wel OOIT
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan, zo'n grote deken en dan op zo'n korte tijd !
    En ze is dan nog heel mooi geworden ook. Ben ook blij te lezen dat het trekken weggegaan is nadat de rand eraan zat. Nu valt het nogal mee bij mij met dat trekken maar ik vind het toch heel vervelend.

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beetje verlaat compliment. Jij had er lekker de vaart in. Jouw deken is prachtig geworden.
    En het is duidelijk dat de rand er niet voor niets omheen zit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...